sobota 12. ledna 2019

Mít vše hotovo

Začali jsme s Filipem číst velmi zajímavou knížku.
Má hrozně provokativní název.
MÍT VŠE HOTOVO
a podtitul je ještě šílenější
UMĚNÍ PRODUKTIVITY BEZ STRESU

První, co mě napadlo, bylo
"Chlapče, tys nebyl u nás doma.
Ty nevíš, co to znamená
starat se o 5 dětí, uklízet, vařit, prát,
vyučovat, starat se o kostel,
chodit na brigádu,
zavézt děti do kroužku, z kroužku,
dohlédnou na domácí úkoly
a ještě spousty dalších věcí kolem."

Situace typu:
Stojím s počuranou plínkou u otevřené ledničky
a přemýšlím, co jsem to chtěla.

Jonášovi nasazuji na hlavu Damianovu čepici,
on se na mě blbě dívá a já se divím, že ji má nějakou malou.
A mohla bych pokračovat.
Tohle bez stresu?

Zkrátka tohle je ten pravý životní blázinec.
"To asi určitě neznáš.
Nějaký ředitel nadnárodní společnosti se může schovat."

Ale přece jen mi to hlodalo.

Ta nabídka
MÍT VŠE HOTOVO
byla fakt lákavá.

Dám Davidovi Allenovi šanci poradit i mně,
profesionálně vystresované a stále nestíhající matce.
:-)

Přátelé, mám přečtenou teprve jednu čtvrtinu,
ale musím říct, že je to bomba.

Ráda bych vám postupně nějaké vychytávky popsala,
ale zatím jen pár plodů.

Uvolnil se mi v hlavě prostor na sebe samu.
Na plnění svých snů, na to, na co mi nikdy čas nevycházel
a vlastně ani síla a pak už ani chuť a odhodlání.


Začala jsem chodit,
mám v plánu dvakrát nebo třikrát týdně,
hezky svižné tempo, tak hodinku po okolí.


Vařím každý den na kamnech.
Poslouchám, jak praská oheň 
a všude to krásně voní.


Chodím k našim ovečkám, které jsem si vždycky tak přála.

Večer si dám dlouhou sprchu a pak si na sebe namažu spousty krémů
na všechno možné.

Občas si nalakuji nehty a dopřeji si manikúru.

Píšu blog, celkem pravidelně.

Já tohle prostě dřív nestíhala a vlastně už jsem i zapomněla,
že si to přeji a že po tom toužím.
Mám teď z toho takovou radost.

Ještě bych ráda znovu začala dělat angličtinu
a potřebuji najít více času na čtení.

No, Davide Allene, tak uvidíme.
Zase někdy příště vám podám report.
B.







3 komentáře:

  1. Tak Davidu Allenovi muzem podekovat,ze zas pravidelne pisete,tesime se na dalsi prispevky ze zivota!;)

    OdpovědětVymazat
  2. Jéé, to je milé. Tak všecko dobře zvládněte. Z bříškem je to vždycky všecko pomalejší a složitější. A máš pravdu, je to všecko v naší hlavě. Někdy to chce pořádný restart :-)

    OdpovědětVymazat

Pokud nemáte účet Google, tak vyberte "KOMENTOVAT JAKO: ANONYMNÍ" - volba v nabídce úplně dole. Podepsat se samozřejmě můžete do textu vzkazíku :-)