pátek 18. ledna 2019

Mít vše hotovo 1

Slíbila jsem report o knize 
MÍT VŠE HOTOVO
autora Davida Allena.

Pro začátek bych vám chtěla napsat pár myšlenek z úvodu knihy.
Zdůvodňuje tam pocity, které tak často mám a myslím, že nejsem jediná.

Hlava k prasknutí, kdy máte pocit, že ještě jedna informace, 
jeden jediný podnět a rozletíte se na milion kousků.
Mám se vlastně dobře, ale hrozně rychle.
Jsem vlastně šťastná, ale nestíhám si to uvědomovat.

A důvod podle Allena?
"..získali jsme vyšší kvalitu života, ale zároveň i vyšší úroveň stresu.
Nabíráme si více úkolů, než kolik dokážeme rozumně unést.
Jako bychom měli příliš velké oči.
Přetékající nabídka možností a příležitostí vytváří tlak na neustálé
rozhodování a volby.
A většina z nás je tím do jisté míry frustrovaná a netuší,
jak situaci zlepšit."

"Většina z nás dostala za posledních 72 hodin více různých podnětů 
k různým změnám, novým projektům a posunu priorit
než generace našich prarodičů za celý měsíc a možná i rok."

"Dříve plynuly změny v našem životě i v práci podstatně pomaleji,
a jakmile lidé překonali počáteční úskalí spojená se zvládnutím nového, 
měli zase na docela dlouhou dobu věci pod kontrolou."

"Nyní žijeme pod tlakem, že téměř každý projekt lze zvládnout lépe
a my máme k dispozici nekonečné množství informací,
abychom toho dosáhli."

Mluví mi to z duše.
Myslím si, že knížku Péče o dítě, kterou má ve své knihovně moje maminka,
byla stejná nebo velmi podobná, jako ta, kterou měla maminka mého muže
a maminka mé kamarádky a určitě i vaše maminky.
Zkrátka správně se starat o dítě a vychovat ho znamenalo přečíst si tuto knihu,
bavit se o tom se svou kamarádkou a vzpomenout si, jak to dělala moje maminka.
Já mám ve své knihovně hned několik knih o tom, jak pečovat o dítě a vychovávat ho.


Chcete být spíše biomatka nebo čerpat ze znalostí indiánů?
Chcete spíše respektující přístup k výchově, volnou výchovu nebo snad nevýchovu?
Čtete pravidelně blogy jiných maminek :-) ?
Skvělé, 
přidejte si ke sledovaným blogům ještě tento a tento.
A tenhle ještě nesleduješ?
No to je chyba, ten je fakt nejlepší.
Jo a poslala jsem ti odkaz na skvělou přednášku, stojí fakt za to
a můžeš se pak rovnou přihlásit i na kurz.

DĚLÁŠ TO DOBŘE,
ALE MŮŽEŠ TO DĚLAT JEŠTĚ LÉPE.

"Se svobodou volit, čemu se budete věnovat, 
jde ruku v ruce také odpovědnost rozhodovat se správně
- tedy rozhodovat se vzhledem k vašim prioritám."

Takže nevypínejte počítač, nezahazujte knihy ze svých knihoven,
nemažte si odkaz na náš blog.
O to tady nejde. 
Jde jen o to změnit své postupy a přístup ke všem těmto podnětům.

Pokračování příště.
Teď už ně mě můj zaznamenávací systém bliká,
že je čas chystat svačiny do školy a do práce
a Filipovi připravit nákupní seznam.
:-)
Mějte hezký den a nebuďte ve stresu.
:-)

3 komentáře:

  1. Jo jo. Vůbec vám nezávidíme. Tak jako nám nezáviděli naši stařečci, kteří žili v době, kdy dostali za „svých 72 hodin“ daleko více informací, než zase jejich rodiče a prarodiče.
    My s odstupem času už můžeme říct jen tolik, že než jsme se vyhrabali zase my z těch „našich chytrých knížek, jak správně a jedině správně vychovávat a žít“, děti vyletěly z hnízda do škol a do náručí jiných, než byla ta naše.
    Zbylo jen jediné. Vztahy a láska. Děti si stejně udělají a zařídí život po svém. Z dětství jim zůstane jen pocit. Pocit z lásky a humoru, kterou měli rodiče mezi sebou a k nim.

    OdpovědětVymazat
  2. Přesně tak, nemůžu víc než souhlasit. A o tom to je, umět rozlišovat, co je to podstatné, nenechat se zahltit a hlavně žít svůj život...milovat.

    OdpovědětVymazat
  3. No,vypada to hodne zajinave, jsem zvedava zv pokracovani...

    OdpovědětVymazat

Pokud nemáte účet Google, tak vyberte "KOMENTOVAT JAKO: ANONYMNÍ" - volba v nabídce úplně dole. Podepsat se samozřejmě můžete do textu vzkazíku :-)