pondělí 12. června 2017

Letí to, co?

Letí to, co?

Je červen... Měsíc, kdy stačí jen málo a nemáte daleko k výbuchu vzteku nebo pláče. Měsíc, kdy se ptáte: "Co je dnes za den?" a myslíte to vážně, protože to fakt nevíte. Měsíc, kdy si v mobilu procházíte uskutečněné hovory a nemůžete si vzpomenout, čí je to číslo, na které jste před půl hodinou volali. Až na něj nakonec zavoláte a totálně se ztrapníte: "Jo, to jsi byl ty, aha. Promiň. To víš, červen." Zpravidla se to shrne do věty: "Víš, je toho teď nějak hodně."


Jsou chvíle, kdy mě mrzí, že už Bůh nepromlouvá přímo - jako to dělal ve Starém Zákoně... Je tolik rozhodnutí, které musíme dělat každý den. Je tolik neznámých proměnných v rovnicích našich životů. A nikde ani malá značka, šipka, směrovka... Co se v jednu chvíli zdá být jasným znamením, se za okamžik ukáže být slepou cestou. Ale nepřestávám jít a čekám, že promluvíš :-)

Fotka z školního výletu na Šerák. 
Shodou okolností (?) je tam zvonička se zvonem, na kterém je verš žalmu 121:
Pozvedám své oči k horám: Odkud mi přijde pomoc?
Pomoc mi přichází od Hospodina, on učinil nebesa i zemi.

Tobiášek měl první svaté přijímání. Přál bych vám vidět tu radost v jeho očích! Ta víra! Tobiáš se poprvé setkal s živým Ježíšem v eucharistii. Měl jsem pocit, že nechybělo moc a začal levitovat... Bylo to obrovské povzbuzení pro nás všechny! Vrátil jsi mě zpět, Tobi, děkuji!

(Více fotek, které nafotil kmotr Martin, najdete ZDE)

Dnes nám skončil víkend pro pečovatele - příprava mladých lidí, kteří se starají o děti na Manželských setkáních. Bylo to opět náročné na přípravu, ale o to víc se nám to vrátilo - v té energii, která nás nabíjí. Při modlitbě mě oslovily tyto verše:

„Já jsem první i poslední, kromě mne žádného Boha není. Kdo je jako já? Jen ať se ozve! Ať to oznámí, ať mi to předloží! Od chvíle, kdy jsem navěky ustavil svůj lid, kdo mu oznamuje, co přijde a co má nastat? Nestrachujte se! Nebuďte zmateni. Což jsem ti vše neohlašoval a neoznamoval už předem? Vy jste moji svědkové. Což je Bůh kromě mne? Jiné skály není, já o žádné nevím.“ (Izajáš 44, 6 - 8)

Na Manželských setkáních jsme potkali mnoho přátel. Jedni z nich - Jirka a Kamča - u nás nedávno byli. Vydali jsme se nad Jeseník do Lázní a na kolonádě vznikla i tato fotka:

rok 2017

Vzpomněl jsem si na podobnou fotku, jen o čtyři roky starší. Letí to, co?
rok 2013

1 komentář:

  1. Děkujeme! Děkujeme za vaše svědectví! Děkujeme, že jste!

    OdpovědětVymazat

Pokud nemáte účet Google, tak vyberte "KOMENTOVAT JAKO: ANONYMNÍ" - volba v nabídce úplně dole. Podepsat se samozřejmě můžete do textu vzkazíku :-)